torsdag 10 januari 2013

vårkänslor.



Som alltid den här tiden på året så längtar jag efter våren. Solen, värmen, torra gator och ballerinaskor. Sommarkläder är det ändå lite väl tidigt för, men när det gäller hemmet kan man ju börja när som helst.

Den översta bilden kommer från Ellos och jag gillade ungefär allt. Men mest den turkosa lampan och pinnstolen. Och förstås mattan. Jag vet inte om jag är trendpåverkad, men jag har börjat älska harlequinmönster. På allt. 

 Illustrationen i mitten heter Ugglekram och kommer från Nordic design collective. En väldigt inspirerande sida jag  hittade via en bloggjulkalender i december. Enda minuset är att de inte levererar till Finland. Ett väldigt stort minus för jag har tänkt på den där tavlan nu i en månad. Ugglor är fint. 

Fågellakanen kommer från HM home, och den turkosa kudden också. Annars så fastnade jag, för första gången någonsin, för fler inredningsprylar än klädesplagg i vårens hm-katalog. 

Fåglar, turkost och harlequinmönster. Så kan man nog sammanfatta min inredningsvår 2013. 

1 kommentar: