onsdag 12 september 2012

dagens analys.


Varje dag när jag cyklar till Academill funderar jag på att det borde finnas en smartare väg. Tanken slår mig alltid på precis samma ställe, någon stans när jag korsar den femte gatan och en alldeles för hög trottoarkant slår mot mitt hjul. Idag såg jag en bekant som tog en helt annan väg, och tror ni inte att han redan var halvvägs till kaffedisken  medan jag ännu låste cykeln. Jag vägrar tro att det är jag som cyklar långsamt.

Nu ska jag ägna några minuter av min ädla gradutid till att analysera kartan och hitta en ny, bättre väg. Allt för att komma snabbare till skolan. Förstås.

3 kommentarer:

  1. Kanske om du far rakt ner ti cykelvägen längs med standen? Tär finns inga trottoarkanter :)

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte också föreslå att cykla ner och längs med stranden :)

    SvaraRadera
  3. Ja ska prova strandvägen någon dag, det borde nog vara en smartare väg :)

    SvaraRadera