måndag 4 februari 2013

februarifakta.


Antal ätna fastlagsbullar: 6
Antal runebergstårtor: 0
Antal skidkilometer: 12.5

Jag tycker lite synd om runebergstårtorna. Runeberg som var en så fin man, hemma från Österbotten, poetisk och musikalisk och allt. Han borde ha fått smarrigare bakverk. Eller en annan dag. De bruna, ofta lite torra bullarna kan ju helt enkelt inte mäta sig men en fluffig, gräddig bulle med mycket mandelmassa (!).

Jag såg förresten på Godkväll i lördags när Ebba och Roy Fares bakade fastlagsbullar i cupcake-format. Sådana måste jag nog testa att laga. Om de är små är de ju inte lika onyttiga...

 Bullen på bilden virkade jag förresten den här tiden ifjol. Då bodde vi ännu på kyrkoesplanaden men skulle snart gå på visning av vårt nuvarande hem. Ett av de bästa beslut som tagits tror jag. Jag kan fortfarande gå runt och bli glad över att vi har det så fint.

Och antal skidkilometer har inget att göra med bakverken. Jag la med dem bara för att upplysa er om min duktighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar