söndag 31 mars 2013

En utmaning.

För några dagar sedan gav Sara mig en order om att svara på några frågor. Hon påstår att hon valde sådana som skulle vara roliga och lätta att svara på. Jag håller inte riktigt med, men jag ska göra mitt bästa.

 

1.Vilken tid i ditt liv har hittills varit den bästa och sämsta?

Ser ni? Otroligt svårt. Men bäst tror jag nog att de senaste sex åren varit. Jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv, trivts med min utbildning och fått umgås med både gamla och nya vänner. Dessutom har jag fått en sambo, en lägenhet och två syskonbarn. Där emellan har väl inte allt varit bra, men i det stora hela har jag varit lycklig när jag vaknat på morgonen. Sämst är svårare. Kanske just nu. Det är så otroligt mycket jag inte vet. Hur jag ska bli färdig med studierna, om jag ens vill bli färdig, om jag kommer att få ett jobb, vad jag vill ha för jobb, om jag ens kommer att klara att jobba som lärare och var jag vill bo. Stundvis är jag säker på att det inte kommer att gå. Lägg en 4-veckors övispraktik på det så börjar vi ha det. April ser verkligen inte ljust ut. Men sedan kommer ju maj. Det ska nog gå.

 

2. Vad skulle du äta som sista måltid?

Jag tänkte svara laxsoppa, men det är vad jag skulle äta om jag bara fick välja en rätt för resten av livet. Som sista måltid skulle jag nog välja det jag åt i fredags. Lammboge, potatismos, sjukt god sås, sallad och tårta.

 

3.Vilken är din bästa och sämsta egenskap?

Jag är nog rätt bra på att lyssna på och förstå människor. Och så tycker jag ju nog att jag är rätt kul också. Min sämsta egenskap är nog att jag både har svårt att ta kritik och att jag är väldigt långsynt. Säg något dåligt och jag kommer ihåg det för alltid. Inte så mycket älska, glömma och förlåta här.

4.Vad får du oftast komplimanger för?

Mitt hår. Jag behärskar ungefär en frisyr och den brukar folk tycka om. Under pampashelgen fick jag höra att jag hade en så snygg "game of thrones-fläta", av en på ollisvessan. Tack sa jag, utan att ha någon aning om vad en sådan innebär.

5. Vilken är den bästa låten nånsin?

Jag skulle kunna räkna upp ett tiotal, som alla är bäst på sitt sätt och i olika situationer, men för att göra det enkelt väljer jag Coldplay-Viva la vida.

 

1 kommentar:

  1. haha! men e ju sant he att du har hande perfekta game of thrones-fläton som ja för allt i världen int får till ;D

    SvaraRadera