torsdag 5 december 2013

pyssel och pynt.



Årets lillajulsgran kan nog inte riktigt klassas som en gran, men den är ju åtminstone liten. I helgen ska vi hämta hem en större variant. Ifjol använde vi en zinkhink som fot och det såg bra ut, men var rätt rangligt och besvärligt. Då lovade jag att endera köpa en riktig fot som har plats i hinken, eller att hämta grus före det kommer snö. Det har jag visst glömt så smarta idéer mottages gärna.


På kökshyllorna har det blivit lite mer juligt,


Och där hänger också den här, en pärlad snöflinga. Liknande tillverkas på jobbet just nu i en rasande fart. Det jag gillade allra mest med att gå i dagis var pysslet. Att få använda oändligt med material och tillverka alla möjliga saker dagarna i ända. Nu gjorde vi ju säkert andra saker också, men det är det jag minns bäst. Därför tycker jag det är extra roligt att se hur kreativa många barn på jobbet är och att de fortfarande tycker om att limma ihop lådor och laga paket och hattar och turtleskostymer med mycket tejp och band (ja! turtles är tydligen inne igen).  Egentligen är det ju ganska konstigt att allt det där tar slut i skolan. Av pyssel blir man glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar