torsdag 17 maj 2012

det växer.




Den första bilden tog jag i måndags och de två andra i dag. Man kan nästan se hur det växer. Att kryddorna växer snabbt är ändå  tur, både för att jag vill äta dem och för att jag inte har så mycket annat att göra om dagarna än att stå och stirra på de små skotten.

Jag. Världsmästare i att vara ledig, har haft så innerligt tråkigt den här veckan. Ute har det blåst storm och humöret har varit i botten. Jag vet ändå vad det beror på. Den stora sommardepressionen. Vänner flyttar bort. Vissa för alltid, andra för sommaren. Jag ska jobba, och för att hinna med allt som jag vill göra, borde varenda ledig minut vara planerad. Lite förutseende har jag ändå varit och bestämt mig för att vara ledig hela augusti. Ekonomiskt sett är det inte smart, men jag tror jag behöver den där månaden både för att ha något att se fram emot och för att ha något att tänka tillbaka på sedan i september när praktik och graduskrivande drar igång. I augusti ska jag leva.



2 kommentarer: