torsdag 5 juli 2012

original.


Jag stiger upp tidigt, tidigt för att kunna cykla hem igen så tidigt som möjligt. För att hinna med. Hinna med strandliv och picknick, bastubad och kvällsol och en lonkero på terrassen. För att hinna med sommaren.

Imorse letade jag stressat efter mina solglasögon bland klädhögarna i hallen. Jag hittade två våta handdukar, tre par shorts och en tygkasse med två gafflar och en hög med sand i. Inga solglasögon. De har nog kommit bort någonstans i sommarlivet.

Hartwalls jubileumslonkeron är annars det finaste jag sett på länge. Jag tror jag måste hamstra ett lager bara för att jag alltid ska kunna ha en framme (och en i skåpet för nödfall).

2 kommentarer:

  1. Frukta icke! Dina solglasögon e här! Kan hämta dom imorgon om de e kris :)

    SvaraRadera
  2. Nejmen! Och då är jag helt säker på att jag såg dem på verandaräcket och tog dem med när vi for hem, mystiskt :D Jag tror nog jag överlever, om ni int annars är på väg till civilisationen?!

    SvaraRadera