onsdag 29 augusti 2012

en hög med böcker.



Under årets Juthbackamarknad gick jag mest runt och hade alldeles för varmt, i stället för att koncentrera mig på att fynda något fint. Billiga böcker kan jag ändå aldrig motstå och fyra stycken fick följa med hem.

Jag har bestämt att jag måste försöka läsa om något annat än poliser och brutala mord så den översta boken var en perfekt start. Den handlar nämligen om några kvinnor ur Stockholms överklass och hur de klarar av sin hårda vardag med shopping och krogrundor. Trots att innehållet kan verka blekt så var den riktigt bra och om man t.ex. tycker om böckerna om Elsa så är den ett måste. Den är nämligen en lite bättre version av Fahrmans trilogi. Jag inledde också läsningen av den nedersta, trots att jag ofta är misstänksam mot finska författare, och tja. Jag hade rätt. Jag vet inte om det beror på att huvudpersonen är en medelålders man som misshandlar sin fru och letar ett egnhahemshus eller om det var språket som gjorde att jag gav upp. Ett helt onödigt köp var det ändå inte. Jag behöver fler blåa böcker. 

1 kommentar:

  1. Stockholm rosé gillade jag också, även om det i slutändan kändes som väldigt mycket upprepningar...

    SvaraRadera