onsdag 29 augusti 2012

villaavslutning.


Helgen och villaavslutningen firades i dagarna två. På fredagen ordnade vi kräftskiva på villan och höll nästan på att äta oss i fördärvet. Kräftor är så ju otroligt gott. Kanske för att ätandet består av så mycket jobb och så lite mat, jag har liksom lite svårt att tro att det skulle vara lika roligt att äta färdigskalade kräftstjärtar. Uppe till höger kan ni också se mitt livs första marängtårta. Jag har haft för mig att det är knepigt det där med maräng. Att man ska vara noga med tider och redskap, men det gick hur bra som helst. Kanske det löns att inte veta om allt man inte får göra.



  På lördagen åkte vi ut till en villa i Replot. Fiskade, badade bastu och åt lite till. Och sköt raketer. Förstås.


Hela helgen var riktigt rolig men att villasäsongen skulle vara helt slut nu har jag lite svårt att tro. Man kan ju alltid elda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar