måndag 20 augusti 2012

Ett inlägg som förlorade sin poäng.



Rätt ofta går jag in på min blogg, kommer fram till att det är lite fint här och klickar mig sedan vidare. Rätt ofta gör jag också saker eller tänker på saker som jag kunde skriva ett inlägg om, tar en bild på något kul och funderar på hur jag ska redigera den. Vad jag inte gör rätt ofta? Bloggar.

Jag har lite samma känsla som när jag t.ex. skriver kursdagböcker (något man blir mer än väl bekant med på PF). En känsla av att jag helst av allt skulle vilja sitta mitt emot kurshandledaren och bara få berätta om alla de fina reflektioner jag gjort, i stället för att kämpa med ett tomt worddokument och vetskapen om att jag vet exakt vad jag vill säga, men att det kommer att ta tid att omvandla tankarna till text. Det är inte så att jag har svårt att uttrycka mig, eller är osäker på form och stavning. Jag är väl lite petig, för att uttrycka det milt. Kanske jag borde ha en videoblogg. Eller en bildblogg. Fast då borde jag nog lära mig fotografera först.

Kanske jag helt enkelt ska ha min vanliga, lite fina, blogg och vänta på att inspirationen återvänder. Jag tror nämligen att den kommer göra det ungefär i samma sekund som jag sätter mig ner i G402 och börjar skriva gradu. Då kommer jag ha stenkoll på alla webshopar som finns, känna till minsta lilla lokalnyhet och veta vem som gör vad i bloggvärlden. Precis som vanligt alltså. Tills dess kan ni ge tips på vad ni vill läsa om, berätta något kul eller bara fortsätta klicka er in hit. Jag tycker ju ändå att det är hemskt kul fortfarande.

Posted via DraftCraft app

1 kommentar:

  1. Du kan skriva om att du borde besöka mig för en kopp kaffe och möjligtvis en chokladkaka :)

    SvaraRadera