tisdag 13 augusti 2013

Om en väska med en glad dragkedja.

 

Jag berättade tidigare att jag sytt en väska. Den började se ut så här. Jag köpte en bit marinblått tyg och en gul dragkedja för typ 5€ och cyklade hem för att leta mönster. Jag visste precis hur jag ville ha det och mönster och tutorials fanns i överflöd, men inget riktigt bra. Så jag hittade på. Som vanligt. En av Andreas skjortor blev fodertyg och fodertyget blev i slutändan rätsida. Ränder är roligare än bara blått.

Knappar kom på plats

Och dragkedjan. Jag har aldrig riktigt sytt en sådan förr och hade väl mina svaga stunder, men den både sitter fast och fungerar. Billigt, fint och praktiskt. Sånt gillar jag.

 

7 kommentarer:

  1. Men oj va fin! Va du kan!

    SvaraRadera
  2. Ojj va fin! Var har du hitta tyge? :) Ja har leta efter blå o. vitrandigt tyg till gardiner läng men har int hitta nånnstans..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tyget är en skjorta som ja klippt sönder, så tyvärr tror jag det blir lite dyrt att sy gardiner den vägen :) men hoppas du hittar!

      Radera
  3. Jättesnygg väska! :)

    SvaraRadera
  4. Tack! Jag har redan börjat fundera på vilken färg nästa ska ha. Man kan ju behöva en i alla färger... :)

    SvaraRadera