onsdag 21 augusti 2013

om små presenter.

När vi ändå är inne på saker jag åstadkommit med mina bara händer så kan jag visa lite vad jag virkat i sommar. Det mesta jag virkar så ger jag bort och en ny brorsdotter är ju en alldeles perfekt orsak att få tillverka något kul. 


När vi hälsade på Fanny första gången så fick hon den här glassen. Är man en sommartös så måste man ju få glass liksom. Inne i "kulan" finns ett sådantdär gult plastägg man får småprylar i på påsken och i ägget la jag några makaroner så att det skramlar lite kul. 



I mitten av augusti var det dags för dop och då (panik)virkade jag ihop en mobil. Något intressant att titta på behöver ju alla och ett bi, en nyckelpiga, en snigel och en fågel som fryser om halsen dinglar nu ovanför Fannys skötbord. Stommen består av två ätpinnar jag målat röda och jag tycker det hela blev riktigt bra.

1 kommentar:

  1. så sjukt söta saker :D mina framtida eventuella barn lägger in en beställning redan nu ;)

    SvaraRadera