tisdag 13 augusti 2013

om idag.

Dagens planer: Äta lunch med mamma och kanske shoppa lite. Köpa krokar till hallen. Våra jackor ligger nu överallt och det börjar vara frustrerande. Vi har liksom påbörjat en spontanrenovering av hallen och allt är lite mitt i. Spontanrenoveringar är annars stort för kontrollfreaket i mig.

Min lunch kommer att bestå av: Kanske en BLT i hallen (inte samma hall som ovan), beror lite på min mor

Vädret utanför mitt fönster är: Växlande molninghet. Ser lite höstigt ut

Inatt drömde jag: Att Andreas drog ut i krig. Det fanns en regel att alla män med flickvän slulle förlova sig före de åkte. Sedan skille vi gifta oss. Om han kom hem. Mycket hetsgråt där. Hobbypsykologen i mig säger att det beror på att han börjat jobba igen efter semestern.

Igår hände detta: Vaknade tidigt och kände hur dagen blev värdelösare för varje timme som gick. Cyklade till stan, köpte tyg och sydde mig en väska. Mycket bra botemedel för dåligt humör. Handlade och lagade mat. Sydde mera. Fick Sara på besök. Ännu bättre för humöret.

Dagens outfit består av: Just nu stickad tröja och shorts, säger en del om den här årstiden.

Den här sommaren har jag lärt mig något nytt: Jag vet inte riktigt. Jag har inte fått några större Aha-upplevelser om livet. Tänker vi praktiskt så har jag lärt mig tapetsera.

Nästa fest jag ska gå på är: Förhoppningsvis en kräftskiva runt villaavslutning någon gång.

Just nu är jag irriterad på: Ingenting egentligen. Igår var jag irriterad på medborgarinitiativet mot skolsvenskan en stund. Jag förstår att de vid ryska gränsen inte får ut så mycket av att läsa svenska men Calle Haglund lät så uppgiven på radion och jag håller med honom om att det bara är ett steg mot vår utrotning.

Däremot vill jag rekommendera: Den här bloggen, det här klippet och som alltid. Fredagspodden. Ni måste, måste lyssna!

Det här är Maria, Sara och Sussi. De gillar hallonbuskar.

 

1 kommentar: