måndag 24 februari 2014

semestermåndag.

Den här veckan har jag tre dagar semester. Måndag, tisdag och fredag. Först hade jag tänkt jobba hela sportlovet eftersom jag ändå inte hade någon skild anledning att vara ledig, men så visade det sig att vi var många som tänkt så och att jag kunde ta några dagar med gott samvete. Hemskt bra val så här i efterhand. Hittills har jag,

Storstädat, tvättat och organiserat om på hyllor och bänkar. Tänk att man kan få sådan ro i själen av att flytta runt lite skålar och burkar.



Bakat helt otroligt goda bullar. I och för sig är det kanske svårt att misslyckas med något som innehåller mängder av smör, vaniljsocker och vaniljkräm.



Sovit länge, klätt mig i icke-dagisanpassade kläder och ätit lunch med mamma.



Och gått på stan, andats vårluft och fyndat nödvändiga saker som tre böcker, en tidning och två nagellack. Nu ska jag ännu se ikapp lite serier och dricka kaffe. Mitt på dagen! Helt suveränt.

4 kommentarer:

  1. ja kommer gärna å provsmakar bullona nain da...;) / sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Di e slut! Recepte va på 40 stycken och vi tänkt att vem äter 40 bullor så ja laga bara halv sats. Hah, dummast ja har gjort på läng. Men jag kan la mera ;)

      Radera
  2. Det där glittriga lacket köpte jag till julen också! Snygg färg det ljusa! det skall jag hämta hem nu också! Billiga var dom dessutom :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har sökt ett med "smått" glitter och det här täckte faktiskt bra! Och på Emotion kosta Loreals lack bara 3,50€ nu, så kööp :P

      Radera