tisdag 25 februari 2014

vårtecken.


Jag vill så gärna tro att det blir vår nu. Inte för att jag egentligen har något emot vinter men för att våren är bäst. Igår när jag gick genom h&m såg jag en kjol och tänkte "den där skulle passa att ha på Strampen" och då slog det mig att det inte är så långt dit. Till torra vägar och ballerinor och till ljusa kvällar och terrasslonkero. I slutändan blir det nog inte så mycket av den varan men det är ju lite det som är charmen med våren. Att längta efter, att planera och att se fram emot sommaren.

För att få in lite vår tog jag in några körsbärskvistar. Internet säger nämligen att de borde slå ut ganska snabbt. Mina odlingserfarenheter säger att det kommer växa mögel på den del av kvistarna som är under vatten och att resten torkar. Men tja, man kan ju alltid försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar