onsdag 10 juni 2015

sju snabba.

Jag hittade en lista hos Anna. Perfekt när jag inte riktigt hittar tid för att blogga något genomtänkt med fina bilder. En himla tur egentligen att jag inte kom med i Sevendays-gänget, jag skulle ju ha haft prestationsångest varje dag.

Bilden är från i fredags när vi gick hem från årets första seglislunch, då vi till och med kunde sitta ute och äta. Den toma sandöstranden skvallrar ändå om att solskenet inte riktigt räckte för badväder.

1.Vilken är den dominerande färgen i din garderob? Vitt och olika nyanser av blått.


2.Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? För tio år sedan var jag 15 och hade just fått sommarlov från mitt första år i gymnasiet. Körde mycket vespa och levde sommarliv med mina vänner. Jobbade antagligen som lekledare i simskolan och for på olika villafester på helgerna. Älskade limegrönt och turkost. Lyssnade på Cascada och var oftast olyckligt kär.


3.Om du skulle byta stad att bo i, vart skulle du flytta? I Finland gillar jag Vasa allra mest, men annars kanske Stockholm. Ett hus vid havet på Västkusten kunde också vara något, eller så vilken stad som helst i sydeuropa för vädrets skull.


4.Favoritappar på mobilen? Instagram, bloglovin, facebook och tyvärr, Candy crush soda saga. På sommaren blir jag också plötsligt väldigt beroende av olika väderappar. Inatt t.ex. kände jag att jag måste öppna foreca eftersom midsommarvädret nu fanns med i långtidsprognosen. Som att det skulle göra någon skillnad så här två veckor i förhand.


5.Vad heter du i andranamn?

Elisabeth


6.Vad gör dig glad? Familj, vänner, god mat, presenter och fina saker.


7.Vad gör dig arg? När saker inte går som jag tänkt.

 

1 kommentar:

  1. Haha ååh, somarin -05 i ett nötskal: vespo, cascada å olyckli kärlek :D / sara

    SvaraRadera