torsdag 6 juni 2013

vardagsproblem.

En sommaroutfit från 2012



Just nu funderar jag olidligt mycket på vad jag ska ha på mig. Till jobbet alltså. Jag provar, byter, gräver i lådor och slänger ut kläder hejvilt om mornarna och det slutar oftast med att jag bara bestämmer mig för något halvfult och sedan cyklar iväg i en rasande fart. Problemet är värmen. Att hitta något svalt och snyggt som  inte är för avklätt. Alla mina t-skjortor är vita och/eller genomskinliga och alla mina shorts och kjolar är för korta. Jag börjar bli lite orolig över min klädstil.

En kväll for jag till H&M och skulle köpa billiga "vanliga" t-skjortor. Eftersom jag bara jobbar en månad känns det inte så nödvändigt att typ satsa på en dräktkjol. Men nej, inte ens en liten t-skjorta lyckades jag hitta. Jag har en. Som är vit och sådär perfekt lös och perfekt urringad. Den är både genomskinlig och har nu en konstig fläck. Jag testade bleka den med klorin. Tröjan är vitare men fläcken är kvar. De få gånger jag bleker något så tänker jag på Nina. Hon hade nämligen ett par vita jeans en sommar för mångamånga år sedan och efter varje helg  de blivit använda så var vi tvungna att ta till klorinet. Det gick hårt på den tiden.

Nu ska jag fortsätta jobba i mina halvfula kläder. Kanske ingen märker om jag har samma outfit varje dag. Ha en fin torsdag!

2 kommentarer:

  1. hahah ja på den tiden gick det åt mycket klorin. Fast använde nog senast klorin för någon vecka sen när jag efter första gången använd mina nya vita convers lyckats stiga på en glasskärva i Hoviska och blodat ner skorna. I'm such a white trash.(höhöhö)

    SvaraRadera
  2. haha, lyckat! men steg du på glasskärvan utan skor och sen bloda ner dem, eller gick den igenom? :)

    SvaraRadera