lördag 4 januari 2014

2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…

Carpe diem! Nej herregud.
Det här är faktiskt något jag tänkt på en tid. Inte nödvändigtvis en låttext och under inga omständigheter i svanken. Men en bra text, gärna på svenska, i en snygg font inpräntad på rätt ställe. Sedan kommer jag aldrig på vad som skulle vara en tillräckligt betydelsefull, unik och fyndig text och börjar tänka på något annat. Jag som kan fundera på mattor och tapeter i en evighet är inte direkt den lämpligaste tatueringskunden. Men ja. Om jag måste.

Euphoria är en låt som alltid gör mig glad och får mig att minnas roliga saker och i den finns en perfekt textrad. An everlasting piece of art. Helt suveränt som tatuering. Aviciis-Wake me up är en annan låt som gör mig lycklig och ledsen på samma gång och ur den skulle jag nog ta I can't tell where the journey will end. But I know where it starts. Fast med tanke på att tatueringen ska sitta i svanken skulle väl I wish I could stay forever this young, ur samma låt, vara mer passande. Tänk er ett 70-årigt jag med den texten i svanken. Swag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar