söndag 5 januari 2014

3. En grej jag skulle vilja lära mig.



Jag är ganska bra på många saker. Eller jag kan helt enkelt lite om mycket och det jag inte kan så lär jag oftast mig själv. Som att virka, eller baka marängpajer, tapetsera eller redigera bilder. Helt enkelt det jag kommer på just då att jag vill kunna. Men något jag skulle vilja lära mig riktigt på riktigt och bli bra på. Jag har ingen aning. Eller jo. Jag skulle gärna vara bra på att springa. Att kunna tycka det är skönt att ta en springtur och inte dö efter någon kilometer och ge upp.

Där har ni en egenskap jag borde lära mig. Att ta misslyckanden. Jag har väldigt höga krav på mig själv och när något inte går som jag tänkt så tar jag det ofta personligt och känner mig dålig. Så att kunna skaka av mig snedsteg och förstå att man inte kan vara bäst på allt genast skulle underlätta min vardag och minska på onödiga sammanbrott. Men jag vill ju vara bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar