fredag 10 januari 2014

9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med.

Det tog hela gårdagen men när jag skulle gå och sova kom jag på det. En grej jag skulle vilja vänja mig av med är mina sovrutiner. Inte gällande tider eller antar timmar, utan de krav jag har på omgivningen. Det ska vara knäpptyst, kolmörkt och inte för varmt. Täcket ska vara fluffigt och dynan inte för hög. Och dessutom får jag inte vara för mätt eller ens lite hungrig. Då går det helt enkelt inte. Eller grejen är ju den att jag tror att jag inte kan somna och då ligger jag och oroar mig över det tills jag hittar öronproppar eller äter ett knäckebröd.

Så lite mer avslappnad sovstil skulle inte skada.

2 kommentarer:

  1. Har lite samma problem. Och det värsta är, att då man väl hittat någonting som inte är perfekt så är det omöjligt att släppa det. Ingen skillnad hur många gånger man vänder på dynan eller hur mycket man försöker tänka på något annat.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Det är så skönt att plugga in öronpropparna djupt i öronen när man går och lägger sig. Blir så tyst och skönt när propparna expanderar i öronen. Har jag inte propparna i öronen så ligger jag och stör mig på alla små ljud. Vaknar också väldigt lätt. Med öronproppar så somnar jag direkt och sover mycket djupare när jag vet att jag inte kommer att bli störd av ljud på hela natten. Öronproppar är helt underbart. Kan verkligen rekommendera alla att testa.

    SvaraRadera