lördag 26 november 2011

en uggla i mossen.

Jag har fastnat lite för dethär med virkning nu. Jag, den absoluta antihandarbetaren. Jag har trott att det är omöjligt och svårt att följa mönster och förstå sig på beskrivningar men nej. Det är ju lätt. Eller ja, ganska lätt. Om jag inte förstår vad de menar så hittar jag på något eget, det funkar oftast. De senaste dagarna har jag virkat en liten uggla. Mönstret finns här, och går att anpassa till vilka figurer som helst typ. Jag gjorde t.ex. om det till en snögubbe. Han kan dock misstas för en kyckling så jag var tvungen att fixa till en tomteluva. Men hej, kyckling på påsken, snögubbe på julen. Multipynt, så att säga.

 


jag döpte ugglan till Kurt. Han såg ut att heta det.


the snowman.



Och Glad lillajul till er alla!


Nu ska jag gå på julöppning och äta lite gröt.


 

2 kommentarer:

  1. alltså nää, hande snögubbin va he sötast ja har sitt på läng! :D snälla lag en åt me i julklapp!

    SvaraRadera
  2. Jag är stum av beundran.

    SvaraRadera