torsdag 23 februari 2012

ge mig april.

Så där på tal om ingenting så impulsbokade vi en resa i helgen, och i slutet av april bär det av till  Köpenhamn.  Jag har varit där en gång tidigare men det ska bli riktigt roligt att se staden igen. Köpenhamn kändes som en liten storstad och jag blev helt kär i alla mysiga gator och uteserveringar. I höst har jag dessutom gått en kurs i danska så det ska bli intressant att se om den hjälper mig något. Tyvärr tror jag att det inte riktigt är lika lätt att förstå en dansk som grötar ihop det i 140 jämfört med vår snälla föreläsare som talade extra tydligt. Hoppeligen går det bra ändå och när vi kommer hem är det vappen. Jag längtar redan.
Längs kajen i Nyhavn kan man nog sitta några timmar i kvällssolen..

1 kommentar:

  1. ååh danmark! absolut ett av bästa ställena ja har vari till..nu var ja avundsjuk :D

    SvaraRadera