torsdag 2 februari 2012

torsdagsinspiration.

På min hårdskiva finns en mapp som är döpt till Inspiration. I den sparas bilder på allt från  kök och blommiga tapeter till fina tallrikar och skyhöga klackar. Ibland brukar jag sitta och bläddra genom alla de där bilderna och  det gör mig alltid  på bra humör. Skulle jag vara Blondinbella skulle jag nog skriva ut dem och göra en mood-board, men jag nöjer mig med att ha dem i en enda röra. Det är ju halva nöjet att fundera ut varför jag sparat en bild på just det vardagsrummet. Orsaken kan nämligen vara allt från en fin dukning till en snygg golvlist.  Att jag blir inspirerad av golvlister är sedan en helt annan historia.

Här är några exempel på bilder som kvalat in till mappen.

 Ibland vill jag att allt ska vara vitt och ibland känns en rosa soffa som det allra snyggaste. De flera meter långa bokhyllorna  väggen är ändå bildens höjdare. 

 jag har nog tjugotals bilder på inbyggda bokhyllor, inbyggda vitrinskåp och inbyggda vad-som-helst.
 den finaste fågeltapeten. 
 och en bild för att exemplifiera min fascination för golvlister. 

Alla bilder kommer från alvhemmakleri.se. En guldgruva för den som gillar stora fönster och inbyggda bokhyllor. 

5 kommentarer:

  1. Verkligen fina bilder i din inspirationsmapp. Det finns en sån på min hårdskiva också, men den är ännu ganska bildfattig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj tack! Jag borde nog rensa lite i min, men det är ju ändå fördelen med hårdskivor, ett fotoalbum blir ju inte fullt direkt :)

      Radera
  2. Alltså jag gör exakt samma sak! Har en mapp på datorn som heter just "inspiration" dit jag sparar allt fint jag ser :) mest inredning. Dock tror jag inte jag ännu har sparat nån bild på en golvlist :P

    (p.s. märkte nu när jag sku kommentera att man kan inte kan kommentera med bara namn och webadress, det är sådär pikulite störande eftersom jag inte riktigt har/använder något annat :) )

    SvaraRadera
  3. Ja det är mycket mer praktiskt än att riva ut bilder eller försöka komma ihåg var man sett något fint :) Det var via dig jag hittade till alvhem annars, tänk att såna lägenheter faktiskt finns, och att folk säljer dem!
    Jättebra att du upptäckte det, jag ska ändra inställningarna! Eller ja först ska jag hitta dem :P

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Jag älskar också alvhems underbart stylade hem.

    SvaraRadera