tisdag 15 oktober 2013

något att äta på.




Jag köpte faktiskt lite andra saker i Umeå också. Som till exempel sex tallrikar. Väldigt smart med tanke på att de vägde en hel del och att vi skulle ha hem dem också, men som tur är så hade vi med oss  Fannys vagn.
Och de är ju så fina. Diskreta men ändå med ett mönster. Neutrala men ändå inte vita.  Jag har länge funderat på Swedish Grace-serien från Rörstrands. Enda problemet är att jag inte kan bestämma mig för vilken färg jag vill ha så då känns de här som ett bra substitut. Speciellt om man jämför priserna. Sex tallrikar för 300 kr på Lagerhaus, mot 21 € för en tallrik från iittala store. Ett kap helt enkelt.

Från Lagerhaus köpte jag också en metallkorg. Jag vet inte var vi ska ha den, men var för fin för att lämnas i Sverige. Och ja, kokboken jag nämnde tidigare.

Ser ni förresten att murgrönan tagit höst? Den växer och frodas men bladen blir gul- och rödaktiga. Kanske den inspirerats av träden utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar