tisdag 22 oktober 2013

tisdagsbetraktelser.



Idag åkte jag med Andreas till skolan och fick börja med att tända lampor för att hitta fram. Folk är inte så morgonpigga här. Annars har jag inte gjort så mycket spännande under de senaste fem timmarna. Tittat på frierier på youtube, läst lite bloggar, fyllt på och flyttat om text i en evighet och funderat på festkläder. Varje år när det blir höst och jultider går jag och förfasas över allt glitter och alla paljetter i klädbutikerna och varje år börjar jag fundera på om det inte skulle vara snyggt med något paljettigt. Jag vet inte var det svänger liksom. Oberoende så behöver jag något att ha på mig i helgen och jag har ingen aning om vad. I och för sig så tror jag det är mycket halloweenfirare ute så vad jag än har på mig döljs det nog bland monster och sexiga poliser.

Imorse satt jag förresten brevid ett gäng som diskuterade mat och dagens rätt "fisk med limesås". Inget konstigt med det förutom att han inte uttalade lime "lajm" utan som det stavas. Lime. Jag dog lite inombords.

Bilden valde jag bara för att den är fin och för att gärna skulle ha allihopa.

2 kommentarer:

  1. Jag dör också alltid lite då någon säger sånadär saker :D ... tur att jag inte är ensam! haha.

    SvaraRadera
  2. Ja jisses, då ska vi inte alls gå in på de finska radiopratarna :D

    SvaraRadera