onsdag 2 oktober 2013

jag känner mig som rena, rama...



Idag är en bra dag. Jag kände det redan imorse. Inget kändes tungt. Det var inte det minsta jobbigt att vara tvungen att stanna vid varje trafikljus och jag brydde mig inte det minsta i att jag fick kaffe över hela mig när jag tog emot en dörr med kaffekoppen i handen. I inkorgen fanns instruktioner till ett kommande vikariat och jag blev inte ens trött utan gjorde i stället upp ett fint schema över lektionerna.

Jag har hittat en spellista med bara bra låtar och jobbar just nu med att sammanställa en portfolio om gårdagens världsarvsundervisning. Vi åkte helt enkelt till Björkö och gick runt bland moräner och havtorn och såg på glosjöar och annat spännande samtidigt som vi utförde olika uppgifter i stil med "bygg en tredimensionell modell av utvecklingen från flada till myrmark". Och så fick vi mat, och frukost, och kaffe! Helt suveränt.

1 kommentar: