måndag 30 januari 2012

ett försök att vara både snygg och varm.



Godmorgon! Jag känner att vi behöver prata lite här nu. Inget allvarligt, men något som påverkar mig varje dag. Det gäller mina byxor. Jag tror att jag aldrig älskat ett plagg lika mycket som mina Dr. Denims. De är en blandning av jeans och jeansleggnings, svarta som natten och sitter som en andra hud. Jag har aldrig känt mig så smal i ett par byxor och mina gamla snyggjeans kan slänga sig i väggen. Men, det finns baksidor. De är kalla och min kärlek till dem har nu resulterat i hål i grenen och att färgen tappat sin forna glans. Jag borde spara dem till endast  extraspeciella snyggdagar. Idag är en vanlig måndag och runt 20 grader kallt, alltså, ingen extraspeciell snyggdag. Glad i hågen provade jag därför att lägga strumpbyxor under ett par vanliga jeans. Det var skrattretande och inget jag gör om. Så här sitter jag nu, i tjugo minusgrader med hål i grenen. Men med stans snyggaste ben.

ps. Rumpan på bilden har inget med personen i texten att göra utan hittas  på zoovillage.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar