onsdag 4 januari 2012

mitt 2011 del 1.

Januari.



Det här är den enda bilden jag kan hitta från januari. För att vara petnoga är den tagen den 31.12 2010, men jag såg förhoppningsvis ut sådär också efter tolvslaget.  Jag har ingen aning om varför, men tydligen var januari en synnerligen betydelselös månad, bildmässigt. Folk förundrades antagligen mest över den enorma mängden snö som vräkte ner och var allmänt dåsiga efter julfirandet.


Februari.






Februari däremot var en riktigt festlig månad. Jag gick på min första (och sorgligt nog antagligen sista) årsfest, firade fastlaskiainen och tog fram sommarklänningen för att gå på sommarsitz. Där emellan byggde jag ett pussel med kungafamiljen på, åt mängder med fastlagsbullar och funderade på om snön någonsin skulle smälta.

 

Mars.




I mars började jag blogga och blev mer aktiv med kameran vilket också betydde att mina vänner fick börja posera för att ge mig bloggmaterial. Många kvällar stod jag i ishallen och följde Sports kamp för att nå ligan och i slutet av månaden firades en hejdundrande pampashelg.


April.





I April åkte vi på skidsemester. På dagarna åkte vi slalom i solskenet och på kvällarna badade vi bastu och spelade rappakalja. Fjällresor är en av mina favoriter, det är så skönt att vara ute hela dagen och sedan bara dega runt i en mysig stuga. Snö och slalombackar byttes sedan mot ett vårigt Vasa där man kunde sitta ute på café och planera en vappmiddag. Vappen firades sedan hos Mia och vi kände oss alla som studenter igen.


Maj.






 

Maj är min absoluta favoritmånad. Plötsligt blir det mycket viktigare att gå till parken och spela krocket än att sitta hemma och skriva skolarbeten eller se på TV. I maj funderade jag också mycket på vår balkong och gjorde allt för att liva upp den. De senaste stormarna har dock blåst runt alla krukor och planteringar och nu är det bara fult, igen. I slutet av månaden firades Emilia med ett tvådagarskalas och helgen fick en fin avslutning genom att vi firade hockeyguldet på ett stekhett Nykarleby torg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar