måndag 2 januari 2012

the list.

Efter ett visst påtryck från en ivrig läsare känner jag mig manad att göra ett inlägg. Eftersom denna ivriga läsare befinner sig i södern har hon egentligen ingen talan, men eftersom det är nytt år och allt så känner jag mig lite snäll. Nyårsafton firades i Replot och vi hade himmelens skoj hela natten. Blir det här året ens hälften så bra så är jag nöjd.

Här kommer en liten årsöversikt. Håll till godo.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Svar: startade en blogg, gick på kompisbröllop och shoppade i Barcelona

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Svar: Jag gav inga löften

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Svar: Joo-o, och inatt  firade vi lite extra att min bror inte blev tvåbarnsfar på nyårsafton utan att vi istället får se fram emot en januaribaby.

4. Dog någon som stod dig nära?
Svar: Nepp

5. Vilka länder besökte du?
Svar: Spanien och Kroatien

6. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012?
Svar: En sommar med mer lediga dagar

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Svar: veckan i Kroatien

8. Vad var din största framgång 2011?
Svar: sorgligt nog kan jag inte komma på en enda

9. Största misstaget?
Svar: Att jag tappade min kandidatinspiration i november

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Svar: några små förkylningar och en näradöden-influensa i december

11. Bästa köpet?
Svar: min rosa cykel

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Svar: Mat och husrum

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Svar: de stipendier jag fick i december!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Svar: danza kuduro, mikrofonkåt, edge of glory, save the world

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Svar: lite både- och

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Svar: tränat och tänkt på hälsan (blöh)

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Svar: latat mig

18. Hur tillbringar du julen?
Svar: Jag var hemma med familjen, föråt mig och levde 1800-talsliv med stearinljus

19. Blev du kär i år?
Svar: om man kan bli kär i en pryl, så i en iPhone

20. Favoritprogram på TV?
Svar: Jag kollar mest serier på nätet och då blir det Gossip girl, Glee och Greys anatomy. I slutet av året försökte vi se Drakan varje söndag, annars lyckas jag aldrig komma ihåg vilka dagar olika program kommer

21. Bästa boken du läste i år?
Svar: Kallentoft och Nesbøs deckare

22. Största musikaliska upptäckten?
Svar: Coldplay och Veronica Maggio

23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Svar: Bidrag till en ny kamera

24. Något du önskade dig men inte fick?
Svar: snö

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Svar: Låg på soffan och var sjuk, en skymf mot min födelsedag. I år får jag fira dubbelt och ha en 12.12.12-fest

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Svar: Ett mer inspirerande sommarjobb och fler skrivna skolarbeten

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Svar: Jeansens återkomst

28. Vad fick dig att må bra?
Svar: de oändliga luncherna i Alexander

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Svar: Ryan Gosling. Allatider. Jesse Williams är dock en stark tvåa

30. Vem saknade du?
Svar: alla de som lämnade Vasa över sommaren

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar