onsdag 4 januari 2012

mitt 2011, del 2.

Jag tänkte att det inte skulle finnas så mycket att berätta om juni, juli, augusti eftersom jag bara hade ledigt på söndagarna och jobbade resten av tiden. Alla bilder tyder dock på något helt annat och i slutändan var det nog en riktigt fin sommar.

Juni.



I början på juni åkte vi en sväng till Barcelona och det var en stad helt i min smak. Bra shopping, mycket att se, massor med god mat plus möjligheter för sol och bad. Det enda vi inte testade var nattlivet, så det blir nog att åka dit fler gånger.





Eftersom jag var ledig halva juni så hade jag också tid för lite semestersysselsättning. Jag var mycket på villan, åt grillat i mängder, badade bastu med en liten Selma och umgicks med andra lediga människor. Månaden avslutades i Ekenäs där vi firade Johns födelsedag och gick på popkalaset. Efter den helgen inledde jag min karriär som torgförsäljare.


Juli.




I juli var det hett och vi flydde stan för att svalka oss på havet. Där var det också hett och efter en söndag på sjön var vi alla illröda. En annan väl beprövad metod för svalka sig var att äta glass på torget eller dricka lonkero på Strampen. En annan het söndag körde vi till Haparanda och shoppade möbler och snus och den sista helgen i juli gick vi på ett fint bröllop.


Augusti.




I augusti fortsatte det att vara varmt och jag skaffade mig en rätt snygg rand bak på benet. Villalivet fortsatte både i Vallgrund och Nykarleby och en söndag besökte vi bostadsmässan. Där blev vi fascinerade av över hur otroligt olika folk kan tycka när det gäller inredning.



Efter ett ivrigt nedräknande av arbetsdagar fick jag äntligen ledigt och då åkte vi ett gäng på 10 personer till Kroatien. Det var så fint, så fint och så skönt och så roligt och så avslappnande att ni kan bara ana. Efter en vecka i solen kom vi sedan hem till september och då var det bara att förbereda sig för studielivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar