onsdag 11 april 2012

keep calm and carry on.


Nu måste jag nog erkänna att jag börjar bli lite stressad. Vi bor liksom i ett kaos. På bilden syns kanske en femtedel av alla lådor som trängs här och ännu finns det saker kvar som borde få plats någon stans. Det här med välorganiserade, märkta lådor har lite gått oss förbi men det blir ju mer omväxlande att packa upp då.

Idag har mamma varit här och hjälpt mig torka köksskåp och lådor. Det här med flyttstädning är annars en riktig guldgruva för en (läs: jag) som fascineras av äckliga saker. Igår öppnade jag köksfläkten och idag drog vi ut spisen. Underbart.

Flytten vet jag ändå att den kommer gå bra och många har erbjudit sin hjälp. Det som ändå höjer stressnivån några steg är det att jag ska gå på årsfest på fredag. Jag vet ännu inte vad jag ska ha på mig eller hur jag ska ha håret men det löser väl sig. Lite förutseende har jag ändå lyckats vara och imorgon ska jag på soldusch. Är jag ful i håret kan jag satsa på att vara brun liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar