måndag 1 april 2013

dagens appar.

Orsaken till detta plötsliga bloggande är att jag fått en ny app. Jag har länge letat ett bra bloggverktyg till iPaden men inte hittat något. Med vissa får man inte välja ordning på bilderna, på andra ser man inte ens bilderna och en del får man bara testa en kort tid. Jag såg ingen annan utväg än att betala och jag lovar att Blogsy var värt 4,49€. Speciellt när det är sambons visakort som är kopplat till appstore..

 

Nu kan jag lätt plocka bilder från telefon och instagram och välja hur jag vill ha dem. Jag borde väl ännu köpa en minneskortsadapter, för att kunna bjuda på lite bättre bildkvalitet. Men då det är så enkelt.

En annan bra app är förresten Readly. Man får gratis läsa ett nummer av en mängd svenska tidningar. Där finns tidningar om historia, vetenskap, fotografering, språk, frisyrer, båtar, träning, resor och ja, en massa. Sedan om man vill kan man betala 99kr och får då läsa varje nytt nummer som utkommer av alla olika tidningar. Suveränt för mig som älskar tidningar, men som är för fattig för att köpa många olika.

Pädden har, om det är möjligt, stigit ännu mer i mina ögon.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar