tisdag 23 april 2013

tjugotredje april.



Visste ni förresten att det är världsbokdagen idag? Världsbokdagen instiftades 1995 av UNESCO och är en festdag för böcker, läsning och författare. Bland annat i Spanien är det tradition att kvinnor ger en bok åt en man och får en ros tillbaka. 
Så. Nu vet ni det. Jag hade aldrig hört om den här dagen före jag såg det i min kalender. Men speciella kalenderdagar är viktiga i skolvärlden kan jag lova. 

Själv  skulle jag nog hellre få en bok än en ros, men vad vet jag om spanska kvinnor. På bilderna ser ni de senaste bokförvärven. Mari Jungsteds senaste deckare, en måbra-roman och den finaste tårtboken som finns. Och ja, Lisa Bjärbos senaste. Den boken hetsläste jag på en timme förra veckan. Jag visste att jag var tvungen att planera lektioner egentligen och försökte väl få ut så mycket av möjligt av tiden. Allt jag säger är sant är "egentligen" en ungdomsroman men läs den ändå. Så här i efterhand ångrar jag mig att jag inte njöt mera av sidorna, för Bjärbo, hon kan. Finns det någon människa jag skulle byta liv med så är det med henne. 

2 kommentarer:

  1. Ååh! Måste få peta på tårtboken o låna Allt jag säger är sant! Kände förresten att jag var värd en ljusgrön vispskål idag så jag kunde inte hålla mig :D så du får nog återgå till din ursprungliga plan angående födelsedagspresent! Alternativt: tårtbok ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ska du absolut göra! Man blir nästan matt av alla tårtorna..Haha nejmen så de kan gå! Den ursprungliga planen e nog on ännu ;p

      Radera