onsdag 4 september 2013

tre dagar i Stockholm.

Från Göteborg tågade vi vidare mot Stockholm. Vi hade lyxen att få låna en kompis lägenhet på Gärdet och även om det är bekvämt att bo på hotell så var det väldigt skönt att ha ett eget "hem" med balkong och kök. Gärdet var dessutom ett trevligt område och bara några tunnelbanestationer från kärncentrum.

Balkongfrukost

I Stockholm åt och shoppade vi. Om ni inte varit till PUB-husets inredningsvåning så gå dit. Helt sjukt. Jag ville ha allt. Dessutom tillbringade vi en hel dag på djurgården. Först ut var Gröna lund. Vi funderade länge på om vi skulle åka till Liseberg eller grönan. Att vi skulle till något av ställena var en självklarhet. Jag är nämligen en karusellälskare av rang. Ju högre och farligare, desto bättre. Enda minuset är att jag oftast måste åka ensam i de värsta attraktionerna och det är ju inte så kul. Jag borde hitta en nöjesfältskompis.

80 meter fritt fall där du dessutom tippades framåt så att du såg ner i marken under nedfärden. En av de bättre attraktioner jag testat faktiskt. Att ha långkjol var dock inte det smartaste..

Från grönan vandrade vi vidare till Skansen. Där hade jag aldrig varit tidigare och det var kul att se hur djuren hade det. Målet med besöket var ändå allsången och efter repetition på repetition drog det äntligen igång.  Perfekt väder, bra artister och superfeelis i publiken.
Eftersom jag alltid spanat lite extra på de här grabbarna var det roligt att se dem i verkligheten. Halva kvällen var jag sur över att jag inte ville tränga mig fram bland fjortisarna (och tanterna!) för att ta en bild med Danny. Nu börjar jag ha kommit över det. Snart.  

Sex dagar gick snabbt och sedan var det bara att ta flyget hem till Vasa. Nu är det väl bara att börja planera nästa resa...



1 kommentar:

  1. fick handsvett bara jag såg bilden av dig i fritt fall..

    SvaraRadera