onsdag 7 december 2011

i skuggan av en gala.

Att lägga upp en bild på mig och en skumppaflaska, och sedan inte blogga på två dagar är kanske inte helt okej. Men jag lever och mår bra. Skuggalan var helt okej, lite problem med streamingen och iskallt på Fontana men  bekanta ansikten, ett duktigt värdpar och många trevliga människor på plats. Vi blev dock för hungriga för att stanna kvar och gick tidigt hem, via mäccen. Nästa år blir det nog att fara på den riktiga galan. Att ordna den vartannat år i Österbotten skulle ju annars vara en idé!

galabrudar. Bilden är härifrån, där ni också kan se fler bilder.

6 kommentarer:

  1. Haha, verkar som om de flesta av oss besökte Mc Donalds efter galan.. Men vad jag förstod så fick galafolket i Hesa inte något ätbart heller.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag var vrålhungrig! Jag skulle gärna ha betalat inträde och fått lite snacks, men det kan ju inte arrangörerna veta :)

    SvaraRadera
  3. T.om värden gick ti mäcken :P

    Nu vet ja ju int ifall jag kommer att få möjlighet att va med å ordna skugg-galan nästa år men jag har ändå försökt läsa igenom så många inlägg som möjligt som handlade om tillställningen och skrivit ned en del grejer som jag tror kunde göra den ännu bättre.

    SvaraRadera
  4. Jag håller absolut med er om att det borde ha bjudits på någon form av snacks, snittar eller liknande! Annars var det ju en trevlig gala (förutom då att tekniken krånglade också...).

    SvaraRadera
  5. Fint att andra minglare också behöver mat för att orka umgås :D

    Jo, jag förstår att det är svårt att ordna ett evenemang utan något större hum om vem som kommer (om någon kommer alls) och med strulande teknik. Viktigast var ju ändå att det fanns en plats för de som ville beskåda spektaklet tillsammans med andra.
    Skriv ner att man kan ha en tävling nästa år där folk får gissa på typ vem som kommer att ta hem olika priser, vem som är prisutedelare o.s.v., och förstås få ett pris för flest rätt! Peffaniten inom mig saknade något sådant :)

    SvaraRadera
  6. Bra idé att alternera mellan Hfors och ÖB!

    SvaraRadera