tisdag 27 december 2011

marie håkans is pinsam.





Imorse medan vi ännu hade ström (och vatten) satt jag och filade lite på min nya timeline, på facebook. Det allra roligaste var att läsa de gamla statusuppdateringarna, men jisses ändå. 2008 var nog inte ett så värst oskyldigt år. Duktig på att uppdatera min status var jag i alla fall, lite överdrivet duktig kanske. Att facebooka mellan fyra och fem på natten är kanske inte det smartaste, men desto roligare är det att läsa nu. Nu uppdaterar jag sällan min status och retar mig desto mer på sådana som berättar om allt de gör. Jag  har väl helt enkelt uppfyllt den där statusen från december -08 om att bli snäll och beskedlig.

Här är ett litet urval av mina alster. Tiden när allt började med "is" är ju ett kapitel för sig. Lite roligt är det också att jag ville ha vårkläder precis samma tid som idag,  för tre år sedan.

30.09.07 " is drunknad i skolarbete"

24.10.07 "is höstlovsnjuter"


18.10.08 "har lova va nykter i 3 veckor, men sa inget om helgerna..:p"

26.10.08 "‎kallt å vått, men mest jäävlit ensamt.."


06.11 .08 "har blivi lätt kaffeberoende efter 3 veckor i ett lärarrum"

20.11.08 "hadd en dundersitz...tror ja"

20.11.08 "har kraschat knä, sjuk hals å ingen telefon..men takida imårån!"

01.12.08 "har lekt medeltiden hela dan å söker motivation att ta sig ti tritonia"

05.12 .08 "e utlåst..igen"

09.12 .08 "ska bli snäll å beskedli å gå i ide nånstans!"

29.12.08 "kollar på h&ms vårkläder å längtar :p"


2 kommentarer:

  1. hahha, jaa hödu he va tider he tå vi va ung å mindre smarta...:D tycker int alls om att man måst änder ti hande tidslinjen, men nu fick ja ju en anledning ti jär e, spännand ti si va man skreiv -07 liksom :D

    SvaraRadera
  2. Hördu. Hur tycker du att det går med dethär uppdaterandet nu? Bara för att jag är på andra sidan jordklotet betyder det inte att jag inte kollar din blogg. Och jag kan berätta att besvikelsen är ungefär sju gånger större på denhär 42 tums skärmen.

    SvaraRadera