måndag 26 december 2011

vi ska sy och vi ska klippa.

Helt på latsidan har jag ändå inte legat under julhelgen. Jag har liksom känt ett ständigt behov av att tillverka något. Det är konstigt, det behovet känner jag nämligen aldrig när det gäller skolarbeten. Här ska  ni ändå få  se resultatet av min pysseliver.

 



En liten vimpel gjord av ett kapitel ur en gammal Vi fem-bok. Den skulle egentligen sys ihop, men tja, varför sy när det finns lim.


en pappersstjärna som jag fler gånger var nära att skrynkla ihop och kasta ut



en liten virkad polkagris att hänga i granen


och en värmare till presskannan, två dammsugare och en ljuslykta

2 kommentarer:

  1. Wow, värsta pysslaren! :)

    Och God Jul till Er, lite i efterskott. Hoppas ni haft en skön helg, å jullovet fortsätter ju ännu! :)

    SvaraRadera
  2. Jaa jag är riktigt förvånad över mina kunskaper :D Tack detsamma! Ni verkar ha haft en riktigt mysig jul!

    SvaraRadera