torsdag 21 juni 2012

just blow.


Jag vaknade alldeles för tidigt. Pigg. Istället för att somna om steg jag upp, duschade och lagade frukost i solskenet. Jag bestämde mig för att i dag är en shortsdag och funderade på om man får ha shorts på jobbet. Dagen före midsommarafton får man nog. Jag cyklade genom en morgontrött stad och någonstans vid torget började jag ångra mitt klädval. 12° och motvind. Fram kom jag ändå till en helt öde arbetsplats. Att jag fönat håret ser nog ingen men det gör absolut ingenting. Om fem och en halv timme cyklar jag samma väg tillbaka, packar solkräm, papperstallrikar, halloumi och vin och åker ut till villan.
Idag är en bra dag.

Bilden kommer från weheartit, och jo, jag funderar på om man får ha shorts på jobbet, men inte en sekund på om man får blogga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar