måndag 25 juni 2012

om en midsommarhelg.

 Föregående inlägg slutade med en midsommarlunch, så det är ju logiskt att ta vid där. Mat i alla dess former har annars varit ett av helgens stora teman. Fisk, nypotatis, allt som man kan grilla och lite jordgubbar där emellan.

 lite trött kan man bli av allt ätande.

 den klassiska midsommarbilden. Jag har fyra exakt likadana från tidigare år. Är det tradition så är det.


Och förstås kan man inte tala om midsommaren 2012 utan att nämna vädret. Och vilket väder det var sen.


Vi satt ute tills solen gick ner och sedan gick vi i bastun. Jag tror det fanns ganska många finländare som somnade med rödbränd hud (och hundra myggbett) på fredagskvällen, det gjorde jag i alla fall.



 tiopoängsvädret fortsatte på lördagen och vi flydde ut på sjön.


 där var det inte så värst mycket svalare, men det är alltid bättre att sitta i en båt.


båten styrdes i land mellan några klippor och sedan lade vi oss där med en rabarberpaj som vi försökte äta så snabbt som det gick, för att hinna hem till middagen. Verkligen tungt måste jag säga. När vi körde tillbaka till stan på söndagskvällen kändes det som att jag varit ledig i en vecka. Minst. Jag tror jag skulle kunna ha det så här hela livet. Lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar