torsdag 28 juni 2012

väggfunderingar.

Vårt kök (bild från lägenhetsannonsen) har länge varit något som stressat mig. Varje gång någon hälsar på för första gången (händer rätt ofta eftersom vi flyttade in för 2 månader sedan) så går jag där och förklarar att "här ska vi ändra det och här ska vi måla om det" som för att försöka ursäkta hur det ser ut, fastän det är helt fint i nuläget också. Från början var planen att måla väggarna vita. Där emellan funderade jag på en mintgrön vägg och sedan blev planen att måla allt ljusgrått. Sedan såg jag denna bild.

 Köket liknar lite vårt, eller ja, vi har bänkar i samma vinkel och ett likadant hörn dit hyllor ska upp. Det viktigaste är ändå väggen. Det är klart att det är vit panel vi ska ha. Jag har alltid tänkt att i mitt kök sen ska allt vara panelat och inbyggt och fint. Sen när man kan fixa allt från början och bara välja sådant man tycker om. Det är ju lite dumt, eftersom jag redan nu har chansen att få det som jag vill ha det.
Att matsalen, i anslutning till köket, skulle bli grå var ännu planerat. Tills jag såg denna bild.

Det är klart att det är vit halvpanel vi ska ha. bilden kommer från Stoff och Stil, en tyg och sybehörssajt där dom är superduktiga på att lägga ihop fina miljöbilder.

Nu ska vi bara fundera på hur mycket material vi behöver, om vi ska måla före eller efter och vilken höjd halvpanelen ska ha. Och ja, kanske lite på hur man lägger upp panel också. Det kan väl inte vara så svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar