onsdag 11 mars 2015

att åka till hufvudstaden.

Hej! Det blev visst onsdag före jag återhämtat mig från huvudstaden, inredningskaos och jobb. Helsingfors var bra, hotellfrukosten ännu bättre och Mamma Mia det allra bästa. Åk och se den om ni inte gjort det. Skådespelarna var otroligt duktiga och hela Svenska teatern stod och dansade i slutet. Till och med de fina damerna på balkongerna.

Helsingfors är ingen favorit när det gäller shopping men Zaras barnavdelning hade jag sett fram emot att gå till. Där höll de på att renovera så alla kläder var intryckta i ett hörn och ventilationen var avstängd. Eftersom man knappt kunde andas på övrevåningen var det upplagt för snabba impulsköp, vilket ju iofs. är ganska smart av dem. Vi valde dock det andra alternativet. Att gå ut så snabbt som möjligt.

Eftersom det inte blev några kläder satsade jag mina pengar på fina kort från akademen och roliga småsaker från Tiger. Och kaffe. Kaffe kan tydligen vara himla dyrt.

Det här är helgens enda bild. Fotat just före vi skulle gå till tåget och åka hem till det nymålade golvet. Det var nervöst kan jag lova.

 

1 kommentar:

  1. Oj va bra at jag har fantastisk musikal att se fram emot i maj! Hoppas golvet nu visar sig från sin bästa sida. Fin dendär vårjackan va, passar säkert efter magen också.

    SvaraRadera