fredag 27 mars 2015

att skapa en ny garderob.

Jag har inte bara en passion för barnvagnar. Jag råkar också vara väldigt intresserad av barnkläder. Utbudet hos de stora kedjorna har jag stenkoll på men jag surfar också ofta runt och drömmer om plagg från dyrare märken som Mini Rodini. Barnplaggsguiden är en bra blogg om ni vill hålla er uppdaterade om de senaste kollektionerna och läsa recensioner av olika märkens varor. Nu bryr ju sig inte bebisar om vad de har på sig, så länge kläderna är bekväma och tillräckligt varma/kalla men jag tycker ändå det är väldigt roligt med genomtänkta mönster och sköna material. 

Det finns dock ett problem med mitt intresse. Jag är rätt sparsam. Som för någon vecka sedan när jag hittade ett par jättefina byxor med katter på, vid Lindex i Jeppis. Då lät jag dem hänga kvar eftersom jag visste att vi skulle få 20% rabatt vid öppningen av nya Vasa-Lindex någon dag senare. Tror ni att byxorna finns här? Förstås inte. Så nu får vår Mini vara utan kattbyxor eftersom jag såg en chans att spara 1,80€.

För den som vill spara pengar (och på miljön!) är det förstås en himla tur att loppis finns. Där har jag hittat en hel del riktigt fina, knappt använda plagg för någon euro styck. 



Till exempel allt det här fick jag för 10€. Och då kostade koftan 5. Fem euro är egentligen lite över min loppisgräns men sedan såg jag att samma kofta fortfarande fanns på Lindex för 19,90. Det värmde.


Och den här färgklicken. Kläder från Polarn och Pyret letar jag alltid extra noga efter. Och speciella plagg som de svart-blårandiga byxorna, de är storlek 74 och passar väl först om typ ett år men jag kunde inte låta bli att köpa dem. De är ur en kollektion som Littlephant gjorde för Lindex och jag skulle gärna ha alla plagg. Dessutom kostade de 60 cent. Här är annars ett ganska bra exempel på vad jag gillar för stil. Prickar och ränder.

Imorgon ordnas ett Muksukirppis här i Vasa och dit ska jag gå med Emilia. Jag har hört att folk köar utanför och att det kan vara värre än på Hullut Päivät på insidan. Mer spännande än så kan väl inte en lördag bli.

1 kommentar:

  1. Ååååh,jag älskar barnkläder fast ja int ens har barn.. :)
    //Frida

    SvaraRadera