torsdag 26 mars 2015

en bloggfödelsedag.


Vet ni vad!? Den här veckan fyller min blogg fyra år. Då på våren 2011 var papper.fi stort och jag gillade den portalen väldigt mycket. Blogglayouterna var snygga och det bildades en slags gemenskap mellan alla som bloggade där. Sevendays.fi har lyckats återskapa lite av papperkänslan och med en större tidning i ryggen så hoppas jag att de lyckas. Bara de skulle bli lite mer ipadvänliga.

Från papper flyttade jag sedan till wordpress och vidare till blogspot. I den vevan försvann hela mitt bildarkiv från 2011 och det känns så himla surt. Bilderna finns sparade och någon gång har jag nog tänkt på att jag borde ladda upp dem igen. Att plocka in rätt bilder till 433 inlägg känns dock som ett helt sommarjobb.

Födelsedagsveckan (som också råkar vara pampasveckan) till ära tycker jag vi tar en tillbakablick på vad som hänt i mars de senaste fyra åren.

Mitt allra första inlägg kan ni hitta här. 2011 summerade jag pampasveckan i siffror, älskade min lila halare och Andreas tappade rösten.



och låten, det var förstås Salem al Fakir-I'm so happy.




I mars 2012 skrev jag min kandidatavhandling, gick på sitz i vit halare, drömde om vårvärme och firade pampas i vanlig ordning. Och ja,  köpte en lägenhet. Jag gillar meningen "förutom att vi behöver en hel del nya möbler så ska några väggar målas och annat smått fixas". Hittills har vi alltså lagt pärlspont i kök och matsal, målat matsal och hall och tapetserat en vägg och målat golvet i sovrummet. Lite smått fixande helt enkelt.


I april kan vi fira treårsjubileum i det här huset.




2012 var det stora Euphoria-året. Låten spelades en gång i timmen på Ollis och jag kan fortfarande få rysningar när jag hör den.

För två år sedan, alltså 2013 började min bloggiver dö ut och från mars finns det bara 6 inlägg. Då färgade vi ägg (När ska vi påskpyssla flickor!?!), firade påsk och förvånande nog, pampas. Dessutom hade jag lite framtidsångest.





I mars ifjol jobbade jag heltid som barnträdgårdslärare och hade ingen inspiration till att blogga överhuvudtaget, men som vanligt såg jag fram emot våren.

Utanför bloggen hände det ju ändå en del saker.



Vi ordnade vi bastukväll vid Domus bothnica.



Och så  firade vi faktiskt pampas det året också. Med våffelfrukost och dagsfest på Ollis. En sjunde och sista gång och det var precis lika bra som de tidigare åren.

Fyra år av mars. Vårkänslor, fester och vardag. Två mer dokumenterade år och två mindre. Jag ska se till att den här bloggens femte levnadsår blir ett värt att dokumentera.

5 kommentarer:

  1. hahahaha ååh hande legendariska förfestin 2011 :D än idaa en av di bästa fester ja har vari på :D <3 / sara

    SvaraRadera
  2. Hahha, voi den där förfesten... ☺️

    SvaraRadera
  3. Haha, så sjukt bra förfest! 😅🎉

    SvaraRadera
  4. Världens bästa förfest helt klart :D Ja vald dock att int lägg upp bilder då vi alla ligger i en hög på golvet och poserar (?!) men myki fina foton finns :)

    SvaraRadera
  5. Oj, vad jag blir nostalgisk :) Vi var helt klart bra på att förfesta ;) Vi måst se på gamla foton nåt tag Marie!

    SvaraRadera