måndag 2 mars 2015

välkommen mars.



Måndag. Ny månad, ny jobbvecka och första arbetsdagen efter många lediga dagar. Det känns i huvudet kan jag lova. Men även om det var skönt med sportlov så känns det skönt att vara igång igen, speciellt då det inte är så många veckor kvar.

När jag har mycket tid kan jag lätt bli lite manisk. Endera läser jag böcker i flera timmar, bygger pussel med tusentals bitar, fastnar i olika dataspel eller så något helt annat. Oftast sysselsätter jag mig ändå med städning och det har jag hållit på med nu en tid. Rensat ur, sålt,  skänkt och slängt bort saker, flyttat runt möbler och köpt förvaringslådor för att hålla ordning. Ordning ger mig ro i själen men man blir också himla trött av att rusa runt och klättra upp och ner för att placera om prylar. Därför är det tacksamt med vardag och lite mer saker att tänka på än var vi ska ha alla handdukar.

Idag skulle vi ha kunnat hänga upp alla eftisbarn på tork, precis som de tre vännerna på bilden. Det är blött, men vet ni. På väg till jobbet såg jag flera fordon som sopade trottoarerna. Mars och rena gator. Det blir nog bra i år också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar