fredag 20 mars 2015

veckans bästa dag.


Hurra för fredag! På jobbet studerade vi både solförmörkelse och såg på film.  Lilla Jönssonligan och cornflakeskuppen, en film jag sett säkert 10 gånger.  De av oss som är födda i början av 2000-talet var skeptiska till en början (det var ju inte animeeeerat!) men de ändrade snabbt åsikt.

På vägen hem köpte jag lösgodis och fredagstulpaner och snart blir det mussel-middag hemma hos Emilia och Anton. Mer fredag än så kan det väl inte bli.

Och ja, det var ju den där koftan jag fastnade för på Blossom. Jag kunde liksom inte släppa den och när jag märkte hur besviken jag blev över att den inte fanns i Vasa, då visste jag att det var kört. Lite extrapengar från loppisförsäljningen och en sambo som skulle norrut på jobb senare och den var min. Den är mintgrön, passar både nu och sen och ja, bara så himla fin.

Hoppas ni har en riktigt fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar