tisdag 29 mars 2011

Skräckblandad förtjusning

Jag innehar en viss hat-kärlek för program som Förlossningskliniken och den serie som just nu går på Tv4, En unge i minuten. Det är fascinerande att titta på hur lugnt personalen tar alla besked och all oro, och sedan är det ju så fiiint när de skruttiga små liven föds. Men samtidigt, jag vill ju liksom inte veta om all smärta och hur lång tid det kan ta. Ikväll såg jag att programmet skulle handla om en 21-åring som inte visste om att hon var gravid förrän i sjätte månaden. Och sånt, sånt får man inte visa på bästa sändningstid.

Skräcken!

3 kommentarer:

  1. Jag såg på de igår! Jättehemskt! Fast de ska säkert vara naturligt och vackert och mirakulöst...:)

    SvaraRadera
  2. jag tänkte jag sku kolla, men sen mesade jag ur, den vaaaackra och natuuuurliga grejen blir ju så... hemsk!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tror det inte liksom är meningen att folk ska veta exakt hur det går till. I urminnes tider har väl folk bara fått höra i efterhand hur det var, och då är det väl lätt att försköna sanningen lite eftersom bebisen är ute. Men nu ska man se allt på TV :D

    SvaraRadera