fredag 2 mars 2012

booooring.

Jag håller på och försmäktar av uttråkning här i soffan. De som inte firar sportlov så jobbar och jag verkar vara den enda som inte förstått att planera in skiddagar och andra trevliga aktiviteter. Jag har tvättat och städat och tillrett en sorglig omelett. Städat klädskåpet och funderat på loppis. Virkat ett påskägg och letat tapeter, lampor och möbler. Det har till och med gått så långt att jag just tog på mig ytterkläderna och tänkte gå en sväng till centrum för att kolla i lite affärer. Jag kom ända ut på gården tills det slog mig att det var exakt vad jag gjorde hela gårdagen, och att det knappast kommit in något nytt på butikshyllorna. Vad kan man göra liksom? Solen skiner och jag känner att jag borde gå ut. Jag får väl ta med en kaffetermos och sätta mig ner någonstans och njuta av vädret, i min ensamhet.

edit. Underlaget bestod av endera blankis eller 10 cm snöslask och det blåste hårdare än på nordsjön. Not so nice. Så här sitter jag nu igen, 20 minuter senare.


2 kommentarer:

  1. Nej men! Du har ju fått en massa gjort ju :) Mamma brukar alltid säga att det är hälsosamt med tråkdagar ibland så nu kan du säga att du främjat hälsan idag.

    SvaraRadera
  2. surfa in på styleroom.se där finns massor för tråkiga dagar!

    SvaraRadera