måndag 26 mars 2012

läsa bör man.



Måndag och inspirationen lyser med sin frånvaro. Jag borde skriva resultatdelen till min kandidatavhandling, men eftersom jag inte riktigt är säker på hur man ska göra, så sitter jag mest och stirrar. Denna vårs skrivande har fått mig att helt tappa tron på forskning och statistik. Jag ser liksom ingen vits med att skriva text om text, och vara tvungen att ändra texten till en lite sämre version, för att inte plagiera. Ingen vits alls, bara hundratals timmar jag aldrig får tillbaka. Vetenskaplig text är en skymf mot allt författarskap.

Bilden valde jag för att ni i alla fall skulle få något snyggt att titta på och för att kunna poängtera att man nog inte kan färgkoordinera böcker om forskningsmetodik. Vetenskaplig text är alltså en skymf mot platsbyggda bokhyllor också.

2 kommentarer:

  1. Ååh man blir ju liksom helt lycklig av att se bilder på bokhyllor med färgkoordinerade böcker!

    Jenkki

    SvaraRadera
  2. Där sa du något MYCKET mycket sant om vetenskaplig text! Kunde inte ha sagt det bättre själv. Urk! (Härliga bokhyllor!)

    SvaraRadera