torsdag 8 mars 2012

gratulerar.




Godmorgon torsdag och glad kvinnodag på er! Jag är inte säker, men jag antar att majoriteten av mina läsare är kvinnor. Det samma gäller nog majoriteten av bloggare och bloggläsare överlag. Det är lite synd eftersom jag tycker att de manliga bloggar jag följer, är väldigt bra. Jag har ändå konstaterat att de bloggarna endera är humorbloggar eller modebloggar. Män ska tydligen vara roliga och snygga för att nå ut till mig.  Om man jämför antalet kvinnor och män som skriver halvintressanta dagboksbloggar (som typ min) så tror jag resultatet är ganska övertygande. Jag tror att en en man som börjar blogga verkligen vill något med sin blogg, eller åtminstone är säker på vad han vill skriva om. Sådana kvinnor finns det förstås också gott om, men de kan bli flera.

Jag inledde med att hylla kvinnorna och avslutade med att vi borde ta efter männen. Verkligen upplyftande och inte alls vad jag menar. Det jag menar är att du ska fira din dag, ta en kaffe med en kompis, ät en bakelse och var lite lycklig över att du råkar vara kvinna!

bild från we heart it. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar