måndag 26 september 2011

en rivstart på veckan.

Min morgon började exemplariskt, jag vaknade tidigt, åt frukost och skulle just sätta mig i soffan med datorn och en kaffekopp. Då hör jag plötsligt hur det frenetiskt börjar ringa på grannens dörr och samtidigt slår det mig. Förra veckan fick vi nog någon liten lapp om att ventilationssystemet i vårt hus ska kontrolleras. Denna vecka.  Samtidgt som jag innerligt hoppas att de ska gå in till grannen börjar jag rusa runt och klä på mig, packa väskan, leta papper, sminka mig och släcka lampor. Nu sitter jag i skolan och funderar på vad som riktigt hände. Och på vad som egentligen är så obehagligt med byggkarlar i lägenheten. Panik hade jag i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Under hela tiden vi hade rörrenovering i vårt trapphus, så var jag alltid helt SUPERSNABB å bra på att stiga upp tidig. Jag var helt livrädd för att byggkarlarna skulle klampa in medan jag ännu låg i sängen. Haha.

    SvaraRadera
  2. ja vad skulle man göra då, bjuda på frukost? :) Nu kom jag just hem och öppnade nervöst dörren. Ingen var här men det syns inga spår på att de skulle ha varit det heller, jag får väl vara lika nervös imorgon..

    SvaraRadera
  3. En morgon en gång fick jag den stora äran att ta emot en gubbe som sku fixa vår kyl. I morgonrock. Min kära kämppis hade väldigt bråttom och hann bara öppna dörren åt honom, öppna dörren till mitt rum och säga vad som var på gångs. Kul, INTE.
    Det var alltså helt rätt att rusa iväg, annars blir det så lätt obekväma situationer. :)

    SvaraRadera
  4. Inget slår att vakna klockan 7 en torsdagsmorgon i krapula när ett gäng hårda killar klampar in och skall byta fönster. Vilket jävla drag(haha) det var den dagen.

    SvaraRadera